مبلمان اداری و منزل فیکا

بازدید : 336
دوشنبه 20 ارديبهشت 1395 زمان : 9:53

نکاتی درباره دکوراسیون منزل

0 ه جاى پرده اتاق یا رومبلى استفاده نمایید. براى روشنایى اتاق به جاى نصب لوسترهاى بزرگ از تعدادى لامپ هالوژن و شمع استفاده كنید. تعدادى شمع در اشكال مختلف جمع آورى كنید و در كنار پنجره و روى میز و یا اُپن آشپزخانه قرار دهید. از پارچه هاى ساده و بلااستفاده با كمك روبان و پارچه هاى رنگى مى توانید زیباترین پرده آشپزخانه یا رومیزى را تهیه كنید. اگر قصد تعویض مبلمان اتاق نشیمن را دارید از خرید مبلمان بزرگ و تیره خوددارى كنید. مطمئناً گذاشتن یك مبل راحتى یا كاناپه با طرحى متفاوت در گوشه اتاق زیبا و شكیل تر از قرار دادن چندین دست صندلى و مبل است.

اشیاى قدیمى را دور نریزید. با انداختن یك رومیزى رنگى روى چهارپایه هاى چوبى قدیمى مى توانید بهترین میز عسلى (میز كنار مبل) را داشته باشید.

عكس هایتان را در آلبوم تلنبار نكنید. برخى از آنها را قاب كنید و روى میز یا بوفه قرار دهید. این گونه هم خاطرات دلنشین یادآورى مى شود و هم اتاق جلوه اى زیبا پیدا مى كند. اگر جاى اضافه براى گذاشتن كتابخانه دیوارى ندارید یك گوشه اتاق را از كف تا سقف قفسه بزنید كه جایى باشد براى كتاب، CD، آباژور، گلدان و حتى اثاثیه غیرضرورى. الزاماً تمامى مجسمه و اسباب زینتى را نباید از مغازه هاى لوكس فروشى تهیه كرد. گاهى مجسمه هاى كاغذى و كاردستى هاى كودكان، زیباتر از مجسمه هاى خراطى شده آفریقایى است

[نرم افزار] دانلود PhotoShine v5.5 - نرم افزار قرار دادن تصاویر درون قاب های زیبا
بازدید : 341
يکشنبه 19 ارديبهشت 1395 زمان : 10:41

تولید و تجارت مبلمان در ایران

0

نگاهی به تولید و تجارت مبلمان ودکوراسیون در ایران

صنعت مبلمان در ایران از چند سال پیش تاکنون پیشرفت های قابل قبولی داشته است و در تولید چوب و ساخت انواع مبلمان حرکت رو به رشدی را آغاز کرده است؛ در این گزارش به تولید و تجارت مبلمان در ایران و خلاء های موجود در این صنعت پرداخته می شود.

به گزارش شورای ملی مبلمان و دکوراسیون ایران و صنایع وابسته؛ از روزگاران کهن تا به امروز چوب و کالاهای ساخته شده از آن، تامین بخش مهمی از نیازمندی های جوامع بشری را عهده دار بوده است. اگرچه محصولات مختلفی باهدف جایگزینی پابه عرصه گذاشته و می‌گذارند لکن، دربسیاری از موارد کمترکالایی را می توان یافت که جامعیت خصوصیات بهینه چوب را دارا باشد.
چوب به عنوان ماده ای با سرعت تجدیدپذیری بالا، سازگار با محیط زیست و قابل بازگشت به طبیعت، خواص مهندسی ویژه منحصربه فرد و سهولت تبدیل وفراوری، گوی سبقت را از سایر محصولات رقیب ربوده و بررسی روند تمایل به مصرف چوب وکالاهای چوبی در دنیا موید همین مساله می باشد. افزایش جمعیت، توسعه فرهنگی و هوشیاری جوامع بشری درخصوص ضرورت کاهش استفاده از مواد سنتزی و مصنوعی باهدف کاهش آلودگی های زیست محیطی همگی عوامل تقویت کننده رشد روند استفاده از چوب وکالاهای چوبی است. صنایع چوب وکاغذ از نظر تنوع منابع مصرفی وتنوع محصولات تولیدی جزو بزرگترین صنایع دنیا تلقی می گردد که گاها پایه های اقتصاد برخی از کشورهای بزرگ توسعه یافته ی صنعتی برآن استوار است.
صنعت مبلمان در ایران از ۵۰ سال قبل پیشرفت های قابل قبولی داشته است و در تولید چوب و ساخت انواع مبلمان حرکت رو به رشدی را آغاز کرده است. امروزه استفاده از مبل تنها مختص به ثروتمندان نمی باشد و مبلمان به عنوان کالای اساسی در اکثر منازل مورد استفاده قرار می گیرد.
صنعت مبلمان در ایران
کشور ایران با دارا بودن ده هزار سال گنجینه تاریخی تمدن، فرهنگ، هنر و معماری، ارزش های اصیل و متنوعی را برای طراحی و زندگی مدرن در دست دارد.
یافته های تاریخی نشان می دهد قدیمی ترین شکل چهار پایه که از سفال ساخته شده در حدود ۸۰۰۰ سال قدمت دارد و اولین فرم صندلی های امروزی ریشه در چهار هزار سال پیش دارد که از منطقه املش گیلان حفاری و بدست آمده است.
علاوه براینها، نقوش زیبای یافت شده در ظروف و ابزار و همچنین دیوارهای کاخ ها نشان می دهد که طرح انواع نشیمن و مبلمان مورد استفاده در سرزمین ایران دارای شخصیت و اصالت خاص خود می باشد.
صنعتگران ایرانی در زمینه مبلمان کلاسیک که نیازمند انجام کارهای هنری است، ازجایگاه مناسبی در بین کشورهای منطقه و جهان برخوردار هستند و با وجود برخی ناملایمات هنوز هم دستان توانمند صنعتگران ایرانی تحسین جهانیان رابرمی انگیزد. اما در زمینه تولید مبلمان مدرن که نیازمند دستگاه ها و ماشین آلات پیشرفته است، کشورهایی که از فناوری و تکنولوژی های پیشرفته تری در این عرصه برخوردار هستند، جایگاه بهتری را به خود اختصاص داده اند.
در حال حاضر در ایران یازده دانشگاه با سه هزار فارغ التحصیل از رشته طراحی صنعتی وجود دارد. همچین مرکز آموزش مبلمان و دکوراسیون ایران با آموزش و تربیت دانشجویان در زمینه های طراحی مبلمان و طراحی دکوراسیون داخلی، پتانسیل خوبی را برای مطالعه و ایجاد طرحهای اصیل در اختیار تولیدکنندگان قرار می دهد.
امروزه صنعتگران مبل ایران به کمک طراحان به دنبال طرح های مناسب برای زندگی مدرن معاصر هستند.
چند نمونه از این طرح ها عبارتند از:

الف- مبلمان کنفی:
دانشجویان طراحی مبلمان ایران در سواحل خلیج فارس شهری را مشاهده کردند با هزاران سال قدمت که به وسیله علف های دریایی و گیاهان بومی برای خود خانه سازی میکردند. با استفاده از این نوع کنف دریایی، امروز طرح های بیشماری در حال تولید است که بسیار مورد علاقه مردم در شهر های مختلف است.

ب- مبلمان ایرانی:
مطالعات در خصوص تولید مبلمان ایرانی با گرایش هنر و کاربردهای مردم ایران زمین از حدود ۲ سال پیش بطور جدی در مراکز آموزش مبلمان و دکوراسیون و دانشگاه هنر آغاز شده است.
هدف از این حرکت ، شناسایی دو مورد مهم برای طرحهای جدید بود:
۱- استفاده از نمادها و نشانه ها و آثار هنر و معماری در طراحی مبلمان،
۲- الگوهایی که نشان دهنده هنر و زیبایی شناسی ایرانی در طراحی باشد.
اکنون طرحهایی بر اساس همین الگوها به وجود آمده که اصالت و زیبایی بومی را به خوبی نشان می دهند. این حرکت شروع جنبشی عظیم در تولید آثار هنر- صنعت مبلمان کشور است.
مطالعه شیوه زندگی و رفتار شناسی مردم در زندگی مدرن امروز، بخش بسیار مهمی در ایجاد طرحهای جدید و مناسبی است که نیازهای زندگی امروز را پاسخ دهد.

فرصت های همکاری ایران با سایرکشورها:

ایران همواره در زمینه های مختلف با کشورهای همسایه و جهان همکاری داشته است . امروزه با گسترده شدن فضای ارتباطی و اجتماعی در دهکده جهانی، محصولات متنوعی برای استفاده در اختیار جامعه جهانی قرار گرفته است. در این میان جای مبلمان ایرانی خالی است، فضایی که پیش رو قرار دارد، فرصت های بیشماری را برای آینده نوید می دهد.
توسعه همکاری صنعت و دانشگاه و همچنین تخصصی شدن گرایش های طراحی، تولیدات با کیفیتی را به وجود می آورد تا آثار زیبا و فاخر تمدن و هنر ایران زمین در صنعت مدرن مبلمان و دکوراسیون در اختیار تمامی کشورهای جهان قرار گیرد. محصولات ومصنوعاتی که به خوبی می تواند ارتباط با دنیای پیرامون برقرار نموده و روش های جدیدی را برای زندگی ارائه دهد. تولیداتی که همانند صنایع دستی و هنرهای زیبای اصیل ایرانی، در اختیار استفاده کنندگان جهانی قرار گیرد.
گردش مالی سالانه بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد ریالی این صنعت نیز نشانگر اهمیت و جایگاه این صنعت در بین صنایع کشور و آثار زیان بار بی توجهی به آن است. صنعت مبلمان یا تولید مصنوعات چوبی از دهه های گذشته همواره به عنوان یکی از مصادیق صنایع زنجیره ای زود بازده که می تواند منجر به توسعه اقتصادی کشورها شود، ازسوی نهادهای اقتصادی وابسته به سازمان ملل متحد به کشورهای درحال توسعه پیشنهاد شده است. این صنعت ضمن تحقق بخش مهمی ازاستراتژی توسعه صادرات غیر نفتی کشور و کسب درآمدی ارزی قابل توجهی، می تواند دولت را در رفع مهمترین مشکل کنونی جامعه یعنی بیکاری یاری کند.
مطالعات دهه گذشته نشان می دهد صادرات مبل ایران از ۵% به بیش از ۱۵ % رسیده و این روند روز افزون نشان دهنده توسعه و افزایش کیفیت و زیبایی محصولات مبلمان در کشور، است.
بنابر اعلام مرکز آمار ایران در حدود ۲۲۶ واحد تولید صنعتی مبلمان با اشتغال زایی حدود ۱۰ هزار نفر در کشور وجود دارد. همچنین بنابر گزارش های اتحادیه درودگران تهران تعداد ۱۵۷۳ کارگاه تولیدی دارای مجوز در زمینه صنایع چوب در تهران فعالیت می کنند و حدود ۱۱۷ هزار نفر در این کارگاه ها مشغول به فعالیت هستند.
بر اساس تحقیقات به عمل آمده میزان۲۰% مصرف مبلمان مدرن در کشور دراختیار تولیدکنندگان داخلی بوده و۸۰% باقی از طریق واردات قانونی و غیرقانونی تامین می شود. اگرچه در ایران هنوز کیفیت برخی محصولات تولیدی به روز نیست، اما سرمایه گذاری در صنعت چوب ایران چشم انداز روشنی دارد.

واردات ماشین آلات مبلمان
در ایران که کشوری در حال توسعه است، ورود ماشین آلات و مواد اولیه مورد نیاز برای ساخت مبلمان (اداری و خانگی) از سال ۱۳۸۰ (۲۰۰۱) آغاز شد. ایران در مبلمان صفحه ای نسبت به مبلمان خانگی بدلیل واردات ماشین آلات صنعتی، پیشرفت بهتری داشته است. همکاری شرکت های ایتالیایی و ایرانی به منظور تولید مشترک مبلمان صفحه ای نشان از جایگاه خوب کشورمان در این صنعت دارد.
در خصوص تجارت ماشین آلات کشور چین نیز از مقاصد تجاری ایران محسوب می شود و امروز پتانسیل خوبی برای همکاری اقتصادی در زمینه واردات ماشین آلات وجود دارد. می توان گفت واردات ماشین آلات و مواد اولیه مربوط به تولید مبلمان خانگی و اداری فرصت خوبی برای همکاری کشور های عضو کافا با ایران است.

قطب های مبلمان ایران
در حال حاضر تهران، پایتخت ایران بدون شک بزرگترین قطب تجارت مبلمان می باشد. علاوه بر تهران در شهر های دیگر نظیر اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز، تویسرکان، ملایر و…. کشور نیز صنعت مبلمان دارای رشد قابل توجهی شده است. این حقایق بیانگر اقبال جامعه نسبت به این محصول می باشد و نوید بخش آینده ای روشن برای آن خواهد بود.

طراحی مبلمان ایرانی
طراحی مبلمان در ایران به شیوه ای است که تلفیقی معرق، منبت، گره چینی از هنر ایرانی و مدل ها و سبک های منتخب و برتر جهانی پدید آمده است ( برای مثال المان دکو ترتیب و تلفیقی از مدل باروک و منبت است). بنابراین سبکی که به شکل سنتی در ایران باشد نداریم.

تولید مبلمان در ایران
صنعت چوب و مبلمان کشورمان در حال حاضر بیش از ۵۰۰ هزار کارگاه کوچک و بزرگ تولیدی را به خود اختصاص داده و مبلمان در ایران عمدتا توسط واحد های صنفی تولید می شود و واحدهای صنعتی به تعداد به مراتب کمتری در این عرصه حضور دارند.

*** خلاء های موجود در صنعت مبلمان کشور
مواد اولیه:

  1. وابستگی زیاد به سایر صنایع برای تأمین مواد اولیه
  2. تأمین مواد اولیه چوبی مطابق با استانداردهای بین المللی
  3. حق بالای گمرک مواد اولیه مورد نیاز صنعت
  4. قیمت بالای مواد اولیه در کشور
  5. وجود مشکلات مرتبط با پرداخت مالی به تأمین کنندگان خارجی
  6. کمبود صنایع تولید مواد اولیه

فناوری:

  1. وابستگی فنی و تکنولوژیکی به خارج از کشور
  2. ضعف تحقیق و توسعه در صنعت مبلمان
  3. عدم استفاده از استانداردهای به روز در تولید محصولات
  4. محدودیت ارتباط صنعت مبلمان با دانشگاه و مراکز علمی- پژوهشی

ظرفیت های تولید:

  1. رشد ناهمگون و نامتوازن صنعت
  2. فقدان زیرساخت ها و ظرفیت های لازم در صنعت
  3. تعداد پایین تولیدکنندگان صنعتی
  4. ضعف یکپارچگی و عدم ادغام عمودی کارگاه های کوچک برای افزایش توان رقابتی صنعت
  5. ظرفیت پایین تولید کارگاه های تولید مبلمان

بازار فروش:

  1. ناآگاهی از بازارهای هدف
  2. حضور قدرتمند رقبای همسایه و جهان
  3. عدم آشنایی بازار جهانی از صنعت مبلمان ایران و ضعف سیستم اطلاع رسانی

صنعت مبلمان ایران در حال حاضر تکنولوژی محور است. برای موفقیت در تولید و احیانا صادرات، باید مجموعه ای از شرایط درون سازمانی و برون سازمانی فراهم گردد که در حال حاضر مهیا نیست. تهدید این است که صنعت مبلمان چوبی ایرانی درحال از دست دادن قابلیت مزیت رقابتی در مقیاس با مبلمان های خارجی است و فرصت، نزدیکی به جنگل های روسیه به عنوان مهم ترین منبع تامین مواد اولیه و احیانا انتقال سایت تولید برخی از صنایع مبلمان داخلی به این جنگل ها مشابه کشور ترکیه و نزدیکی به بازارهای مصرف در حوزه کشورهای عربی است.
اکنون صنعتگران برای تامین مواد اولیه ی تولید با مشکلاتی مواجه هستند به نحوی که مشکلات تامین مواد اولیه ای مانند MDF و چوب خام که فناوری لازم برای تولید آن بالا است، در داخل کشور وجود ندارد. به همین دلیل این بخش از صنعت ایران می تواند در ارتباطی موثر با صنعتگران دیگر کشورها بهبود یافته و این خلاء در کشور برطرف شود.

شاخص های موثربر توسعه صادرات
بازدید : 370
يکشنبه 19 ارديبهشت 1395 زمان : 10:38

وضعیت حال و آینده بازار مبلمان در ایران

0 وضعیت حال و آینده بازار مبلمان در ایران


یکی از بازارهایی که در سال های اخیر بر اساس نیاز روز مصرف کنندگان، شاهد عرضه انواع مختلف کالاهای ارزان و گران شده، بازار مبل تهران است.

به گزارش مارکتینگ‌نیوز، با نگاهی به بازار مبل تهران واقع در یافت‌آباد، از این به روز رسانی، مطلع خواهیم شد. بازار مبل تهران ویژگی‌های خاص خودش را دارد؛ بازاری که عکسبرداری در آن ممنوع است و فروشندگان دائما نگران این هستند که کپی مبل‌های آنها را تولیدکنندگان دیگر تولید کنند. ادعای مشترک در بازار مبل تهران این است که همگی معتقدند تنها خودشان تولیدکننده اند، و سایرین، فروشنده یا نمایشگاه دار هستند.

در میان انبوه مبلمان‌های موجود در بازار یافت‌آباد تهران می‌توان مبل‌ها را به دو دسته کلاسیک یا استیل و مدرن یا راحتی تقسیم‌بندی کرد. مبل‌های کلاسیک مبل‌های سلطنتی هستند که با نام‌هایی از قبیل کینگ، امپراتور، و نام‌های مشابه دیگر در بازار وجود دارند. مبل‌های مدرن نیز بیشتر مبل‌های راحتی و تمام پارچه هستند که قیمت لوکس‌ترین آنها به قیمت مبل‌های لوکس کلاسیک نمی‌رسد. برای آگاهی بیشتر از وضعیت صنعت مبلمان در ایران سراغ مسئولان و تنی چند از تولیدکنندگان مبلمان خانگی رفتیم و درباره وضعیت حال و آینده مبلمان که جزء صنایع سبک و زوده بازده است، و می‌تواند موج عظیمی از اشتغالزایی را ایجاد کند، گفتگو کردیم.

جمشید عدالتیان، عضو اتاق بازرگانی ایران، در مطلبی که در نشریه تخصصی اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبل ایران، در سال 89 نوشته، با اعلام این مطلب که اگر تولیدکنندگان یک بازنگری در کلیه زنجیره تولید ایجاد کنند، می توان آینده خوبی برای این صنعت متصور شد، گفته است: همچنین تقویت طراحی از موارد مهمی است که باید بازنگری شود. به طور کلی سیستم توزیع در ایران مشکل دارد، که باید واکاوی و آسیب شناسی در کل زنجیره تولید از مواد اولیه تا تولید انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه رقابت در صنعت مبلمان بسیار کم است، تصریح کرد: حضور در نمایشگاه ها و بازارهای خارجی، و ابداع نوآوری در این زمینه می تواند یکی از عوامل موفقیت صنعت مبلمان در آینده باشد. ارتقا صنعت مبلمان نیازمند ایجاد روش های نوین در تولید، بازاریابی و بهبود کیفیت مواد اولیه است. برای آن که بتوانیم در بازارهای جهانی حرفی برای گفتن داشته باشیم، باید بکوشیم تا بتوانیم استاندردهای لازم را که در کشورهای توسعه یافته رعایت می کنند، کسب کنیم.

بر این اساس، رامین سمیع زاده، عضو هیات مدیره انجمن صنفی مبلمان و دکوراسیون، در نشریه تخصصی اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبل ایران، در سال 90 مطلبی درباره وضعیت حال و آینده صنعت مبلمان نوشته، که در آن مشکل اصلی صنعت مبلمان در ایران را نبود استراتژی مدون و بلند مدت برای این صنعت می داند و معتقد است: باید سند راهبردی این صنعت، هر چه زودتر تدوین شود تا ناهماهنگی های درون و بیرون صنعت، در راستای این سند مدیریت شود. وی گفت: باید در آینده نزدیک یک متولی خاص، به معنی مجموعه ای که بر مبنای فعالیت های کارشناسی شده، و آمارهای واقعی، تشکیل شود که مشکل صنعت را چه از لحاظ درون صنعتی و چه به صورت کلی اولا شناسایی و ثانیا حل کند و همه اجزای صنعت نیز به آن پایبند بوده و در راستای آن حرکت کنند. وقتی استراتژی مشخص وجود داشته باشد، توجه به هم افزایی های حاصله مشکلاتی چون تولید، واردات و صادرات، نیروی انسانی و سایر مسائل صنعت مشخص تر بوده و راحت تر قابل پیگیری و مذاکره می شود.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی مبلمان و دکوراسیون درباره آینده صنعت مبلمان، با تاکید بر لزوم نوآوری در زمینه های مختلف، گفت: بسته بندی مناسب، تولید مبلمان، ثبات کیفیت محصولات داخلی، عدم کپی برداری و نوآوری در طراحی بومی، به کارگیری فناوری مدرن و ارائه محصولات مشتری پسند و مطابق نیاز روز و با قیمت مناسب، از ضروریاتی است که باید در آینده صنعت مبلمان، مورد توجه و بررسی قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، مهندس فخاری، مدیر فروش مبل آراکس با بیان اینکه از دهه 80 به بعد ایرانیان به سمت دکوراسیون داخلی منازل رفتند، و مبل به یکی از الزامات منازل تبدیل شد، افزود: با مراوداتی که تجار و بازرگانان با کشورهایی چون ترکیه، ایتالیا، و برخی از کشورهای آسیایی، داشتند، واردات مبلمان در ایران آغاز شد. در این سال ها سهم بازار مبل ترکیه در ایران بیشتر از سایر کشورها بود. با ممنوعیت واردات مبلمان از سال گذشته، فرصتی برای تولیدکنندگان ایجاد شد و آنها توانستند از این فرصت استفاده کنند و تولیدات خود را عرضه و وارد کار برندسازی شوند.

وی یادآور شد: ما پتانسیل تولید مبلمانی مرغوب تر از کشور ترکیه را داریم، ولی مشکلات اصلی، نبودن مواد اولیه مرغوب و نداشتن امکانات مناسب در این زمینه است. برای مثال کشور ترکیه برای تولید محصولات خود از ابزارآلات و یراق آلات مکانیزه ای استفاده می کند که به وفور، برندهای مختلف در آن کشور تولید می‌کنند، در حالیکه ما برای تهیه آنها با مشکلات واردات و بالا بودن هزینه های آن مواجه هستیم.

فخاری، چالش دیگری که در صنعت مبل وجود دارد را تهیه پارچه دانست و افزود: در ظاهر مبل، چشم گیرترین نقطه، پارچه است که متاسفانه در ایران تولید کننده پارچه خوب نداریم، و اکثر محصولات با پارچه های وارداتی تولید می شوند.

وی درباره حجم بازار مبلمان در ایران گفت: در شهرهای بزرگ ایران مبلمان و دکوراسیون داخلی 30 درصد هزینه‌های سالیانه یک خانواده را تشکیل می‌دهند، که حدود 10 درصد آن به خرید مبلمان اختصاص دارد.

فخاری درباره اولویت‌های خرید مشتریان گفت: با توجه به کوچک شدن فضای خانه‌ها و گسترش آپارتمان نشینی، مشتریان به سمت خرید مبلمان تمام پارچه و راحتی روی آورده‌اند.

وی با تاکید بر افزایش آگاهی خریداران گفت: امروزه میزان اطلاعات و آگاهی خریداران از بازار و قیمت‌های محصولات افزایش یافته، در واقع مشتریان پس از گشت و گذار چند روزه در بازار و بررسی قیمت‌ها و کیفیت محصولات، اقدام به خرید مبلمان می‌کنند. لذا کیفیت، اشغال فضای کم، و قیمت از اولویت‌های اصلی خریداران مبلمان است. وی درباره اهمیت اعتمادسازی میان تولیدکنندگان و خریداران، گفت: امروزه تولید کنندگان به سمت ماکت سازی در فروشگاه ها روی آورده‌اند، تا مشتریان با مشاهده مواد اولیه و اسکلت مبل، نسبت به کیفیت آن اطمینان داشته باشند.

فخاری درباره وضعیت آینده صنعت مبلمان در ایران گفت: تقویت و توسعه شرکت‌های تولید کننده داخلی و توسعه صادرات و فروش بین‌المللی، افزایش کیفیت طراحی، چگونگی رقابت و زنده ماندن در شرایط سخت و دشوار، بهبود روابط بین‌المللی با کشورهای صاحب سبک، از ضروریاتی که باید تولیدکنندگان و مسئولان در آینده به آن توجه داشته باشند. همچنین برگزاری کارگاه‌های فروش مبلمان، شناسایی نیازهای مشتریان و پاسخگویی به آنها، آشنایی تولیدکنندگان ایرانی با روش‌های موفقیت برندهای معروف دنیا و نحوه استفاده آن‌ها از منابع موجود از مواردی است که در آینده باید مورد توجه تولیدکنندگان قرار گیرد.

مدیر فروش مبل آراکس، با اعلام این مطلب که مبلمان جدا از صنعت بودن، به نوعی هنر است و سقفی برای پیشرفت ندارد، گفت: بازار مبلمان، بازار بکری برای مشاوران بازاریابی و برندینگ است، چرا که در این حوزه نیاز به داشتن مشاوران حرفه ای و خبره کاملا احساس می شود.

فخاری با تاکید بر اهمیت نقش بازاریابی در صنعت مبلمان، گفت: متاسفانه باید بگویم بازاریابی در این صنعت قدمتی کمتر از 10 سال دارد؛ با وجود این بسیاری از تولید کنندگان به اهمیت آن پی برده و به سمت بازاریابی رفته اند و قصد دارند از این طریق بیشتر محصولات خود را بشناسانند. لذا باید بگویم بازار مبلمان فرصت مناسبی پیش روی بازاریابان قرار داده تا با ورود به این بخش و افزایش اطلاعات و آگاهی خود، بتوانند در این زمینه درآمدزایی کنند. وی با اشاره به سیر صعودی بازاریابی در صنعت مبلمان، گفت: میانگین سطح سواد پرسنل ما، تا قبل از ورود به حوزه برندسازی، حداکثر دیپلم بود، در حالیکه اکنون با ورود نیروهای جوان، و تخصصی شدن بخش های مختلف، سطح سواد پرسنل تا کارشناسی ارشد پیش رفته است؛ لذا با توجه به اشتغالزایی مناسبی که در صنعت مبلمان وجود دارد، می توان گفت تحصیلات آکادمیک و تجربه، لازم و ملزوم هم هستند.

مهندس فخاری، با اشاره به اهمیت برندسازی در صنعت مبلمان، گفت: اسپانسر شدن و شرکت در نمایشگاه‌ها و همایش‌ها، دریافت ایزو، و حضور مستمر در بازار، و تبلیغات، اقداماتی است که مبل آراکس در زمینه برندسازی انجام داده است.

مدیر فروش مبل آراکس، تصریح کرد: در حوزه آنلاین هم مبل آراکس، اقداماتی چون معرفی محصولات جدید، اعلام تخفیف یا فروش فوق العاده، و تبلیغات آنلاین انجام داده است.

بر اساس این گزارش، محمد روحی، قائم مقام مدیرعامل صنایع چوبی توحید، با اعلام این مطلب که در حال حاضر به دلیل جلوگیری از واردات مبل، 95 درصد سهم بازار مبل ایران، از تولید داخل است، افزود: تا قبل از پارسال، سهم بازار مبلمان راحتی وارداتی، بیشتر از مبلمان کلاسیک بود. این موضوع، کار را برای تولیدکنندگان داخلی، سخت کرده بود، چرا که هیچ رقابتی در بازار وجود نداشت، و مبلمان با کیفیت بالاتر از تولیدات داخلی، و با همان ِرنج قیمت در بازار به فروش می‌رسید. این امر باعث شد مردم به سمت خرید مبل‌های خارجی روی آورند. از طرف دیگر ورود مبلمان خارجی با کیفیت مطلوب، باعث شد تولیدکنندگان داخلی، برای اینکه بتوانند کالاهای خود را به بازار عرضه کنند، کیفیت را مورد توجه قرار داده، و تولیدات خود را با کیفیت مطلوب عرضه کنند.

وی با اعلام این مطلب که جلوگیری از واردات، و افزایش قیمت دلار، به نوعی به نفع تولیدکنندگان داخلی است، افزود: برای مثال بسیاری از تولیدکنندگان داخلی، نمونه محصولات خارجی را آورده، و با شکافتن آن و آگاهی از چگونگی ساخت و استفاده از مواد اولیه، توانستند محصولی با کیفیت بالاتر از محصول خارجی، تولید و به بازار عرضه کردند.

روحی، با تاکید بر اهمیت سطح سواد و دانش، در بازار مبلمان، اظهار کرد: چالش های اصلی در این زمینه کم سواد بودن تولیدکنندگان، ترس از تکنولوژی، و تفکر سنتی مدیران است. عدم اطمینان و نداشتن برون سپاری، دغدغه اصلی مدیران این صنف است. در واقع اکثر مدیران ترجیح می دهند صفر تا صد کارها را خودشان انجام دهند.

وی افزود: در واقع تفکیک کار در این صنف وجود ندارد. برای مثال همه کارها از خرید چوب گرفته تا نجاری، رنگ کاری، رویه کوبی، طراحی، فروش و به طور کلی تازمانی که کار به دست مشتری برسد، بر عهده خود تولیدکننده است.

وی با اعلام این مطلب که در سال های اخیر شاهد تغییر و تحولات عظیمی در صنعت مبلمان هستیم، افزود: در حال حاضر می توانیم با قطعیت بگوییم، از لحاظ کیفیت، تولیدات داخلی هم تراز با تولیدات برندهای مطرح جهانی پیش رفته، ولی به دلیل عدم استفاده از بازاریابی مناسب، بازارداری، تحقیقات بازار، ابزارهای تبلیغاتی و ... هنوز نتوانسیم به گردش مالی مطلوب برسیم.

قائم مقام مدیرعامل صنایع چوبی توحید، با تاکید بر اینکه در ایران تبلیغات دهان به دهان، بسیار تاثیرگذار است، گفت: به طور کلی بخش تحقیق و توسعه، در بسیاری از تولیدکنندگان داخلی، تعریف نشده است، و اکثر تولیدکنندگان از طریق مشاهده طرح های خارجی و بازارهای بین المللی، اقدام به طراحی و تولید مبل می کنند.

وی با تاکید بر ضرورت داشتن استاندارد معتبر در صنعت مبلمان، گفت: ارائه این استاندارها باید توسط افراد متخصص و با تجربه انجام شود.

وی پایین بودن سطح تولیدات، ظاهر سازی و عدم توجه به کیفیت، بالا بودن هزینه های اجاره نمایشگاه ها، رواج دروغ، عدم وجود خدمات پس از فروش، را از مشکلات صنف، برشمرد و افزود: بازار مبل، در ایران مقطعی است، در واقع اکثر تولید کنندگان در یک دوره کارهای خوب و با کیفیت مطلبوب ارائه می دهند، ولی در هنگام گسترش فعالیت های خود، بدلیل نداشتن دانش و تجربه متناسب با این حرفه، ضعیف عمل می‌کنند، و کم کم از رده خارج می شوند.

روحی، مشتریان را به دو دسته عادی و مبل نشین تقسیم کرد، و افزود:کیفیت و استاندارد اندازه ها، برای مشتریان مبل نشین بسیار حائز اهمیت است، در حالی که مشتریان عادی بیشتر به ظاهر مبل توجه می کنند، و حتی از طریق عکس هم می توان به این نوع مشتریان مبل فروخت.

وی اظهار کرد: با افزایش سطح سواد مردم در بازار مبلمان که در سال های اخیر بیشتر شاهد آن هستیم، تولید کنندگان ناگزیر هستند به سمت کیفیت مطلوب پیش روند. البته باید بدانیم در بازارهای بین المللی کیفیت به عنوان نیاز پایه در این صنعت ارزیابی می شود و سایر آیتم ها از مزیت رقابتی برخوردارند.

وی با اعلام این مطلب که صنایع چوبی توحید، یک نمایشگاه در آلماتی قزاقستان دارد، افزود: فروش در آلماتی بدلیل اینکه به نرخ دلار انجام می شود، برای ما خوب است، ولی مشکل اصلی ما این است که مبل ایرانی در جهان شناخته شده نیست و با حضور مبلمان ایتالیا و ترکیه، کسی به تولیدات ایرانی توجه نمی کند.

برای مثال یکی از برندهای مطرح ایتالیا، یک ناهار خوری ساده را به قیمت 200 هزار دلار به فروش می رساند، در حالیکه ما همان ناهارخوری را می توانیم با همان کیفیت و قیمت حداکثر 8 تا 10 میلیون در ایران عرضه کنیم. این تفاوت قیمت به این دلیل است که تولیدکنندگان موفق جهان، در کار برندسازی، مشتری مداری، و شناساندن محصولات خود سالها کار کرده اند، در حالیکه ما در ایران هیچ توجهی به این بخش نداریم.

وی با تاکید بر ضرورت صادرات افزود: برای تصاحب بازارهای جهانی مبلمان باید بیش از پیش به سلیقه و ذائقه خریداران جهانی توجه کرد؛ در این زمینه با ایجاد شرکتهای مدیریت صادرات به خوبی می توان علاوه بر شناسایی بازارهای هدف، بیشتر سلایق و علایق مشتریان بین المللی را مورد ارزیابی و بررسی قرار داد.

روحی اظهار کرد: برای صادرات بیشتر مبلمان بایستی با ایجاد شبکه های مویرگی توزیع حضور بیشتری در بازارهای کلان جهانی داشت.

وی تصریح کرد: در آینده می توانیم با دعوت از تجار خارجی، به منظور مذاکره و معامله در راستای هدفمندی صادرات و ایجاد نمایشگاه های دائمی برای صادرات، و همچنین ارائه آموزش های تخصصی برای فروشندگان و فعالان صنعت مبلمان، صنعت مبلمان را به جایگاه واقعی آن برسانیم.

بر اساس این گزارش، غلامرضا ادیب، از مدیران مبل هنر کیش، با اعلام این مطلب که تیراژ تولید مبل، در ایران تعریف نشده است، گفت: بازار ایران، مریض و بازاری بسته است.

وی تصریح کرد: در سال های اخیر، مبلمان از دیدگاه مردم جامعه از کالایی لوکس، به یکی از عناصر مهم و اصلی اثاثیه منزل تبدیل شده است.

غلامرضا ادیب، با اعلام این مطلب که، قیمت، کیفیت، زیبایی، و اندازه مبل از اولویت های خریداران مبل در ایران است، افزود: حفظ کیفیت همزمان باتنوع محصولات، به روز بودن، و سرعت عمل در تحویل کالا، از ابزارهای قدرت تولیدکنندگان مبل محسوب می‌شود.

وی افزود: طراحی ظاهر مبل در ایران با کپی برداری و شبیه سازی از بازارهای بین المللی، انجام می شود و کمتر تولید کننده ای به سمت خلاقیت های شخصی در این زمینه روی می‌آورند.

وی تصریح کرد: یکی از مباحث مورد تامل در این صنعت بحث منابع انسانی و نیروی متخصص در این زمینه است، که این روز ها تبدیل به یکی از معضلات صنعت مبلمان شده است. تولیدکنندگان وقت و انرژی زیادی صرف پاسخگویی به سازمان های دولتی و تامین اجتماعی می کنند، که باید در آینده تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شود.

غلامرضا ادیب، درباره وضعیت تبلیغات و بازاریابی در ایران گفت: در ایران تبلیغات تلویزیونی تنها برای فروش اقساطی در نظر گرفته می شود، و تعداد محدودی از تولید کنندگان هم از تبلیغات بیلبوردی برای نمایش محصولات خود استفاده می کنند. به نظرمن تولید کنندگان در استفاده از ابزارهای تبلیغاتی و بازاریابی موفق نبودند. به تعبیر وی "دزدی مدل" یکی از دلایلی است که تولیدکنندگان به سمت تبلیغات آنلاین روی نمی‌آورند. وی معتقد است: در کشورهای موفق هم این موارد وجود دارد، ولی حجم بازار به قدری وسیع است که چنین موضوعاتی، تاثیرگذار نیست. به تعبیر وی در بازار مریض ایران، بازاریابی، تبلیغات و فروش، جایگاهی ندارد.

وی افزود: تامین تسهیلات مالی مورد نیاز این صنعت با نرخ بهره پایین و به صورت بلند مدت، و حمایت از تشکل های تخصصی، و حضور در هیات های بازاریابی و تجاری، از ضروریات این صنعت در آینده است.

ادیب در پایان، اظهار کرد: دانش و تخصص در کنار تکنولوژی روز دنیا هم به تولید سریع تر محصول و هم به کاهش قیمت نهایی آن کمک می کند.

بر اساس این گزارش، صنعت مبلمان با چالش‌های بی‌شماری به ویژه در بخش صادرات روبه‌رو است که آینده این صنعت را با مشکل مواجه کرده است، از این رو لازم است سریع‌تر نسبت به رفع آنها اقدامات لازم صورت بگیرد. دغدعه تهیه تجهیزات مبل، وپایین بودن تیراژ فروش، عدم تثبیت قیمت ها، عدم معامله نقدی و باز بودن حساب، فقدان تجربه و مهارت در انجام تجارت خارجی، و فقدان توان طراحی، از مهمترین نقاط ضعف صنعت مبلمان در ایران است. همچنین استفاده از مدیران دانش محور، آموزش های کاربردی، حمایت دولت از صادرکنندگان و تولید کنندگان داخلی، ضرورت نوآوری در زمینه های مختلف را بیش از پیش آشکار می سازد.

آنچه مسلم است کارشناسان و فعالان صنعت مبلمان همگی بر این نکته اتفاق نظر دارند، که وصل شدن بازار ایران با بازارهای بین‌المللی، اولین گام در راه پیشرفت است. در شرایط کنونی که تدابیر و اقدامات امیدوارکننده دولت یازدهم، چشم انداز روشنی از احیای روابط اقتصادی با جامعه بین الملل را نوید می دهد، امید است با توجه مسئولان و حمایت از صنعت مبلمان کشور، شاهد تغییرات مفید محیط کسب و کار در این حوزه باشیم

موفقیت در بازار کار
بازدید : 336
يکشنبه 19 ارديبهشت 1395 زمان : 10:36

عوامل موفقیت

0

عوامل موفقیت

استعداد و قابلیت شما چیست ؟

با شناخت بیشتر از شخصیت واقعی خود ، از استعدادها و قابلیت های خود آگاه شوید

با رفع کمرویی و آموختن آیین سخن گفتن ، راه گفتگو با دیگران را بر خود هموار سازید

شادی و شادمانی رابطه تنگاتنگی با میزان موفقیت در زندگی دارد .

انسان با کسب موفقیت به دو پیروزی بزرگ نایل می گردد . هم به لحاظ مادی بی نیاز می شود و هم از نظر روحی و روانی شایستگی خود را به اثبات می رساند .

تعیین هدف

در تعیین اهداف خویش باید از تقلید کورکورانه بپرهیزیم . برای شناخت بهتر اهداف خویش و نیز انتخابی آگاهانه از میان امکانات متعدد ، کاغذی بردارید و در گوشه ای خلوت و آرام بنشینید و کلیه اهدافی را که در سر می پرورانید در آن یادداشت کنید اندیشه ، تفکر ، تمرکز

اندیشه انسان آفریننده است و افکار خلاق در ذهن او جاری اند . برای آن که از این افکار در جهتی درست بهره گیریم باید آنها را آزادانه به ضمیر ناخودآگاه خویش بسپاریم و پس از بررسی های لازم ، فکر پویا و مثبت را از لابلای افکار متفاوت خارج سازیم .

مطالعه

پس از تمرکز و بررسی اهداف نوبت به مطالعه می رسد. خواندن افکار و سرگذشت بزرگان به ما در روند دستیابی به هدف صحیح یاری می رساند . با روش الگوبرداری و مدل سازی در وقت و پول شما نیز صرفه جویی می شود . به طوری که بعدها با آگاهی در مسیری قدم می گذارید که دیگران آن را به خطا رفته اند و برایش خسارت پرداخته اند و سرانجام مطالعه پل ارتباط دهنده مغزهاست .

مشورت

مشاوره عاملی موثر و یاری دهنده در مسیر پیروزی و موفقیت است . کسی که در امور مهم با خردمندان مشورت کند شریک عقل آنهاست. مشورت با آدم بدبین بسیار خطرناک است زیرا او جز سیاهی و تباهی و بدبختی چیزی نمی بیند و صرفا افکار بدبینانه خود را به شیوه ای نصیحت گونه به شما منتقل می کند.

هدف

هدفی را انتخاب کنید که ضمن فراهم ساختن رفاه و آسایش به شما خوشی و نشاط بخشد و به دور از چشم و هم چشمی و رقابت باشد. انتخاب هدف نیاز به اندیشه و تفکر دارد .

شانس و اقبال چیست ؟

شانس و اقبال به معنای استفاده به جا از فرصت های پیش آمده و توانایی درک موقعیت های مناسب است. به نظر فلاسفه با آری گفتن به مشکلات و تلاش و کوشش ، غیرممکن ها ممکن می شود و خواستن ها به توانستن ها بدل می گردد .

کار بزرگ چیست ؟

کار بزرگ وجود ندارد به شرطی که آنرا به کارهای کوچکتر تقسیم کنیم . از انجام کارها هراس به خود راه ندهید . با انتخاب راه و روش درست و مقاومت و شکیبایی هر کاری امکان پذیر است . همچون ذره بین همه نیرویتان را در یک نقطه متمرکز کنید . آرزوها و اهداف خود را به ضمیر باطن بسپارید تا با دقت روی آن کار کند و نتیجه صحیح را در اختیارتان گذارد.

نقش افکار منفی ، گفته های منفی خود را دنبال و از آنها جلوگیری کنید .

هرگز ذهن خویش را با این افکار که من عوض شدنی نیستم ، این جوری به دنیا آمده ام ، زندگیم با این حرفها تغییر نمی کند و یا وضع من با دیگران فرق دارد آلوده نسازید . اندیشه منفی همواره شما را به نتایج منفی خواهد رساند.

خلاقیت

هیچ گاه برای بروز خلاقیت های درونی دیر نیست و همیشه می توان از صفر آغاز کرد . کار امروز را به فردا نیندازید بلکه در صورت امکان کار فردا را امروز انجام دهید .

با سعی و کوشش مداوم به همه خواسته ها و آرزوهایتان دست می یابید . افکاری چون قسمت نبود یا من سرنوشت دیگری داشتم را از ذهن خود خارج سازید . روش الگوبرداری به ما در رسیدن به اهدافمان یاری می رساند. پس از بررسی و مطالعه هدف مورد نظر بلافاصله دست به اقدام بزنید. اجازه ندهید شکست دلسردتان کند. با تلاش و سخت کوشی بر آن فائق خواهید شد.

عشق و علاقه به هدف در مسیر به ما دلگرمی میدهد .

عشق و علاقه به هدف و آرزوهای دور و دراز پادزهر ترس و اضطراب است . با پیگیری کارها ، مغز فعال تر و امید موفقیت در شما بارور می شود .

شکست

نظم برای رسیدن به هدف

با نظم و ترتیب بخشیدن به اوقات روزانه، علاوه بر آن که به تمام کارهایتان رسیدگی می کنید از زمان های بیکاری خود نیز حداکثر استفاده را می برید. انسانی که آفریننده بولدوزر است باید از مخلوقش قوی تر باشد. برای رسیدن به اهداف بزرگ باید از خوشی های کوچک و گذرا صرف نظر کرد. زیاد کار کردن، در صورتی که انسان به کارش علاقه مند باشد بسیار سودمند است. قبل از آغاز هر کار باید مراحل اجرای آن را مشخص کنیم. با دوباره سنجی برنامه هایتان دست به ابتکارات و ابداعات جدید بزنید و راه حل های آسان تر و عملی تر را جستجو کنید. اگر در استفاده از امکاناتی که زندگی در اختیارمان می گذارد کوتاهی کنیم سزاوار سرزنش هستیم. اشتیاق و تدریج دو شرط اصلی موفقیت است. افکارتان را بر کسب درآمد جدید متمرکز سازید. رویایی فکر نکنید. هرگونه برنامه ریزی باید هماهنگ با امکانات و واقعیات زندگی شما باشد. ایده ها و آرزوهای بالقوه خود را هرچه زودتر به فعل درآورید تا راه خویش را به سوی موفقیت هموار سازید.


موفقیت در بازار کار
بازدید : 334
يکشنبه 19 ارديبهشت 1395 زمان : 10:34

موفقیت در بازار کار

0

موفقیت در بازار کار

نكات حياتي براي كسب و مشاغل كوچك و مغازه ها

صد ايده براي بازاريابي موفق

موفقيت در فروشندگي خرده فروشي ها

هشت نكته مهم و حياتي براي مشاغل كوچك

مساله مهمي كه هر كسب و كاري با آن سروكار دارد ، معرفي خود به صورت مختصر و مفيد است.

اثربخشي يك معرفي خوب و جامع اعم از كتبی ، شفاهی ، ويدئويی ، يا ديجيتالی مي تواند به اندازه اولين ملاقات افراد با يكديگر مهم باشد و تصويری ماندگار در ذهن مخاطب ايجاد كند.

برقراري يك ارتباط خوب با مخاطب علاوه بر شرايط مساعد منبع ارسال، گيرنده، وسيله ارسال و محيط انتقال، به صراحت، روشني، وضوح، ترتيب، طبقه بندي و جامعيت خود پيام نيز بستگي دارد.

لازم به يادآوري نيست كه مطلب كنوني ناظر بر اين ويژگي اخير بوده كه براي مشاغل كوچك به معرفي كسب و كار و محصولات و شرحي در مورد مديران كفايت مي كند. هر كسب و كار بايد اين هشت نكته را آماده در دست داشته باشد و در هر نقطه تماس با مشتريان بالقوه، از آن ها جهت معرفي خود، استفاده كند. جاي تعجب است اگر در شرايطي كه مشتريان به اندازه كافي در مورد شما نمي دانند از آنان توقع داشته باشيد تا شما را انتخاب كنند پس همين امروز نسبت به تهيه اين مطالب در هر قالبي كه مناسب مي دانيد اقدام كنيد.

شرح مختصري از كسب و كار:

مردم اعم از مشتريان، تامين كنندگان، كاركنان، خبرنگاران و تمامي كساني كه ممكن است به نحوي بخواهند راجع به هويت شركت يا كسب و كار چيزي بدانند، بايد در كم ترين زمان بيش ترين اطلاعات را دريافت كنند، بنابراين چنين شرحي بايد داراي مطالبي با عناوين زير باشد:

تاريخ تاسيس كسب و كار.

محل دفتر مركزي و دفاتر يا نمايندگي ها.

نام و شرح مختصري از موسس و مديران ارشد و سوابق آن ها.

شماره تلفن ها و ديگر وسايل تماس.

بيانيه ماموريت مختصر.

معرفي محصولات : براي هر يك از محصولات يا خدمات خود بايد متني شامل موارد زير را آماده داشته باشيد:

كاري كه محصول انجام مي دهد.

ويژگي هاي متمايز و منحصر به فرد.

مقايسه با محصولات مشابه در بازار.

سطح كيفيت محصول.

تعهداتي كه براي عملكرد صحيح و سالم محصول وجود دارد ضمانت، خدمات، و…

قيمت

شرح حال مختصري از بنيانگذاران و مديران ارشد :

بايد شرح حال مختصر و مفيدي در مورد هر يك از بنيانگذاران و نيز اعضاي هيات مديره را آماده داشته باشيد. اين شرح حال يا بيوگرافي مي تواند موارد زير را شامل شود :

تحصيلات و دوره هاي غير آكادميك.

تجربيات مرتبط.

موفقيت ها و افتخارات.

فعاليت هاي گروهي و ويژگي هاي كارهاي گروهي انجام شده.

بيانيه ماموريت :

يك بيانيه ماموريت مي تواند در كاركنان ايجاد انگيزه كند و آنان را در مورد فعاليت و اهداف مجموعه راهنمايي كند. اين بيانيه زمينه اصلي فعاليت و چشم اندازهاي آتي را اعلام مي كند و به اين ترتيب مي تواند شرايط بروز ظهور خلاقيت ها و ايده هاي جديد را در كاركنان فراهم آورد. شما حتي مي توانيد اين بيانيه ماموريت را به سرمايه گذاري بالقوه، وام دهندگان و يا رسانه ها اعلام كنيد و به اين وسيله منشور شغلي خود را به ديگران ابراز و آنان را به وضوح در مورد فعاليت خود آگاه كنيد.

تاريخچه كسب و كار : علاوه بر «شرح مختصري از كسب و كار» (موضوع بند يك) كه اصولافهرستي از واقعيت ها را در مورد شغلشان بازگو مي كند، اكنون بايد در يك پاراگراف امكانات و شرايط را در بدو تاسيس و راه اندازي، همچنين اشاره هاي مختصري به مسير رشد طي شده و توانايي هاي فعلي ارايه كنيد.

فهرستی از مشتريان سرشناس و طرف هاي مهم كاری: ارايه فهرستي از مشتريان، طرف هاي كاري در زنجيره تامين و يا زنجيره توزيع كه براي عموم شناخته شده هستند نظير شركت ها، موسسات و برندهاي معتبر مي تواند براي مشتريان بالقوه و نيز جذب سرمايه گذار مفيد واقع شود.

موفقیت در کسب و کارهای کوچک
بازدید : 368
يکشنبه 19 ارديبهشت 1395 زمان : 10:32

ایده های بازاریابی

0

صد ايده برای بازاريابی ، فعالیت هایی برای موفقیت در بازاریابی

هرچقدر استراتژی جامعی برای بازاریابی داشته باشید، باز از دانستن نکاتی جهت هدف گیری دقیق مشتریان محصولات و خدمات تان بی نیاز نخواهید بود. در ذیل یکصد نکته بازاریابی برای کلیه کسب و کارهای خرد و کلان ارائه می گردد .

  1. ایده های کلی
  2. نگذارید روزتان بدون پرداختن به حداقل یک فعالیت بازاریابی شب شود.
  3. درصدی از درآمد ناخالص خود را به عنوان بودجه سالیانه بازاریابی تعیین کنید.
  4. هر سال اهداف خاص بازاریابی را تعیین و هر سه ماه یک بار آنها را ارزیابی و تنظیم نمایید.
  5. یک پوشه برای نگهداری ایده های بازاریابی اختصاص دهید.
  6. هر روز و هر ساعت کارت ویزیت را همراه تان داشته باشید.
  7. یک سنجاق سینه شخصی با آرم شرکت تان طراحی کنید و در جلسات به کت خود بزنید.
  8. بازار هدف
  9. نسبت به تحولاتی که شاید روی بازار هدف، محصول یا استراتژی بازاریابی شما تاثیر بگذارد، هوشیار باشید.
  10. مطالعات تحقیق بازاریابی درباره حرفه، صنعت، محصول و گروه های بازار هدف خود را بخوانید.
  11. آگهی های رقبای خود را گردآوری کنید و با مطالعه آنها، اطلاعاتی درباره استراتژی، ویژگی ها و مزایای محصولات آنها به دست آورید.
  12. از مشتریان بپرسید چرا شما را انتخاب کردند و خواستار توصیه هایی برای بهبود کیفیت شوید.
  13. از مشتریان سابق بپرسید چرا شما را رها کردند.
  14. بازار جدیدی شناسایی کنید.
  15. به یک فهرست پستی مربوط به حرفه تان بپیوندید.
  16. توسعه محصول
  17. یک خدمت، تکنیک یا محصول جدید ارائه دهید.
  18. نسخه ای ساده تر، ارزان تر یا کوچک تر از محصول یا خدمت خود پدید آورید.
  19. نسخه ای شکیل تر، گران تر، سریع تر یا بزرگتر از محصول یا خدمت خود ارائه دهید.
  20. خدمات خود را بهنگام کنید.
  21. آموزش، منابع و اطلاعات
  22. یک تیم مشاوره در زمینه بازاریابی و روابط عمومی مرکب از همکاران و صاحبان کسب و کارهای مشابه را گردهم آورید و به تبادل اندیشه و مسائل صنفی بپردازید.
  23. برای کارکنان خود یک صندوق پیشنهادات بگذارید.
  24. در سمینارهای بازاریابی حضور یابید.
  25. کتاب های بازاریابی را بخوانید.
  26. مشترک نشریات مکتوب و اینترنتی بازاریابی شوید.
  27. هرماه یک جلسه بازاریابی با کارکنان یا مباشران خود بگذارید تا درباره استراتژی و وضعیت بازار بحث کنید و ایده های تازه بگیرید.
  28. به انجمن یا سازمان های مرتبط با حرفه تان ملحق شوید.
  29. یک پوشه را برای یافتن طراح، نویسنده و سایر حرفه ای های بازاریابی کنار بگذارید.
  30. یک مشاور بازاریابی جهت همفکری استخدام کنید.
  31. «سفری خلاق» به شهر یا کشوری مترقی داشته باشید تا تکنیک های بازاریابی آنجا را یاد بگیرید.
  32. قیمت گذاری و پرداخت .
  33. ساختار قیمت گذاری تان را تجزیه و تحلیل کنید و ببینید کجای آن نیاز به اصلاح و تنظیم دارد.
  34. به مشتریان امکان دهید با کارت اعتباری پرداخت کنند.
  35. به مشتریان ثابت، تخفیف دهید.
  36. شگردهای معامله پایاپای را بیاموزید. به اعضای برخی باشگاه ها، گروه های حرفه ای و سازمان ها در مقابل تبلیغ محصولات و خدمات شما در نشریات شان تخفیف بدهید.
  37. برای «پرداخت های سریع» و نقد، تخفیف قائل شوید و از مشتریان ثابت به صورت قسطی پول بگیرید.
  38. ارتباطات بازاریابی
  39. برای مشتریان کنونی و بالقوه تان یک خبرنامه منتشر کنید.
  40. بروشوری از محصولات و خدمات تان را چاپ کنید.
  41. همراه بروشورهای خود یک برگه نظرسنجی بگنجانید که پول تمبرش را شما پرداخته اید. بدین ترتیب می توانید بازخورد ارزشمندی از مشتریان دریافت کنید.
  42. یادتان باشد کارت ویزیت درون جعبه کارایی ندارد، حتما آن را پخش کنید. به هر مشتری بالقوه دو کارت ویزیت و بروشور بدهید تا یکی را نگه دارد و دیگری را به دوستانش بدهد.
  43. برای هرکدام از بخش های بازار هدف تان یک کارت ویزیت و بروشور خاص طراحی کنید، (مثلا یکی برای سازمان ها و نهادهای دولتی و یکی برای کاسب کارها و مصرف کنندگان)
  44. یک پوستر یا تقویم با آرم شرکت تان چاپ کنید و به مشتریان هدیه بدهید.
  45. روی سربرگ، برگه های فاکس یا صورتحساب، شعار یا جمله ای در وصف فعالیت خود به چاپ برسانید.
  46. در بروشورهای خود نظرات مثبت مشتریان درباره کالا و خدمات خود را به چاپ برسانید.
  47. یک فهرست پستی جدید را امتحان کنید. اگر به ثمر ننشست، آن را به فهرست های کنونی پست مستقیم خود بیافزایید یا به فکر کنار گذاشتن فهرستی بیافتید که توقعات شما را برآورده نمی کند.
  48. برای بازاریابی به شیوه پست مستقیم از پاکت های رنگی یا بزرگ استفاده کنید یا نامه هایی را روی کاغذ سفید بدون خط بفرستید تا کنجکاوی گیرنده را برانگیزد.
  49. رابطه با رسانه ها
  50. از انتشار نشریات جدید متوجه شوید تا اخبار خود را به رسانه و فرد مناسب بفرستید.
  51. در روزنامه های عادی یا اقتصادی و نشریات تخصصی مطلب بنویسید.
  52. مقاله ای به قلم خود چاپ کنید و نسخه های آن را برای همکاران تان بفرستید.
  53. در تنظیم اخبار فعالیت شرکت خود کوشا باشید و آنها را به موقع و چندین بار برای مطبوعات ارسال کنید.
  54. یکصدمین، پانصدمین یا یکصد هزارمین مشتری خود را در مطبوعات معرفی کنید.
  55. یک جایزه سالیانه به راه اندازید و آن را در بوق و کرنا کنید. مثلا می توانید به بهترین کارمند سال شرکت یا سازمان خود جایزه بدهید.
  56. در زمینه رسانه و روابط عمومی آموزش ببینید یا مطالبی درباره آن بخوانید.
  57. در برنامه های رادیویی و تلویزیونی حضور یابید.
  58. در مورد صنعت یا تخصص خود سفارش یک برنامه تلویزیونی بدهید و آن را به شبکه محلی خود بدهید تا به عنوان یک برنامه عادی پخش کند.
  59. نامه ای به سردبیر روزنامه یا مجله محلی تان بنویسید و او را به ناهار دعوت کنید.
  60. اخبار خود را همراه عکس مربوطه به مطبوعات بفرستید.
  61. مرتبا روزنامه ها و مجلات را برای یافتن فرصت های روابط عمومی بخوانید.
  62. برای مطبوعات مقالات «راهنما» درباره حوزه تخصصی کسب و کارتان بفرستید.
  63. در صنعت خود تحقیق کنید و پس از کشف یافته ای مهم، آن را در اختیار مطبوعات بگذارید.
  64. خدمات مشتری و رابطه با مشتری
  65. از مشتریان تان بخواهید که بازگردند.
  66. تماس های تلفنی مشتریان را بدون فوت وقت پاسخ دهید.
  67. روی دستگاه پیامگیر تلفن، اطلاعات مهم مانند ساعات کار شرکت، مکان و فرد پاسخگو را ضبط کنید.
  68. روی دستگاه پیامگیر تلفن، پیامی بیادماندنی یا «نکته روز» را ضبط نمایید.
  69. برای مشتریان تان نمایش یا هر رویداد جالب دیگر را سازماندهی کنید یا بلیت تئاتر و سینما و… برایشان بفرستید.
  70. در دفترتان با حضور مشتریان یک سمینار برگزار کنید.
  71. تشکرنامه های دستنویس خوش خط برای مشتریان بفرستید. می توانید برای جشن تولدشان یا سایر مناسبت های سال، کارت تبریک ارسال کنید.
  72. مقالات جالب را کپی کنید و همراه کارت ویزیت و بروشورتان برای مشتریان کنونی یا بالقوه بفرستید.
  73. بخشی از وب سایت خود را به مشتریان اختصاص دهید.
  74. هرازگاهی دکور محل ملاقات خود با مشتریان را از نو طراحی کنید.
  75. شبکه رابط ها و تبلیغ دهان به دهان
  76. به یک اتاق بازرگانی یا سایر سازمان های مرتبط بپیوندید.
  77. بروشور خود را برای اعضای سازمان هایی که عضویت شان را دارید، بفرستید.
  78. در ایام تعطیل، میهمانی تجاری بگیرید.
  79. پس از شرکت در یک همایش، برای شرکت کنندگان آن نامه بفرستید.
  80. تبلیغات
  81. در فصل های اوج فعالیت تجاری برای کسب و کارتان تبلیغ کنید.
  82. یک شماره تلفن راحت و بیاد ماندنی بگیرید.
  83. برای سایت اینترنتی خود، آدرس بیادماندنی انتخاب کنید و آن را در کلیه ارتباطات بازرگانی قید نمایید.
  84. از طریق پست مستقیم، کسب و کار خود را مشترکا با سایر حرفه ای ها تبلیغ کنید.
  85. در یک دایرکتوری ویژه یا کتاب زرد تبلیغ نمایید.
  86. به منظور دستیابی به بازارهای خارجی، آگهی دو یا چند زبانه چاپ کنید. این آگهی را در نشریه ای پرمخاطب قرار دهید.
  87. به مشتریان خود هدایای تبلیغاتی نظیر خودکار، پدماوس یا ماگ بدهید.
  88. درون پاکت نامه یا مرسولات پستی، چیزی برجسته بگذارید تا کنجکاوی گیرنده تحریک شود.
  89. مقابل پیاده روی دفترتان به کمک لیزر یک پیام تبلیغاتی بتابانید.
  90. برچسب های جالبی برای نصب روی شیشه اتومبیل طراحی و بین مشتریان توزیع کنید.
  91. آگهی های خود را کدگذاری و نتایج شان را دنبال کنید.
  92. تابلو ساختمان تان و تابلوهای راهنمای داخلی و خارجی آن را بهبود ببخشید.
  93. اگر فکر می کنید آرم شرکت شما منسوخ شده، آن را از نو رنگ آمیزی کنید.
  94. حامی مالی یک مسابقه ورزشی یا برنامه رادیویی و تلویزیونی شوید.
  95. رویدادهای ویژه
  96. در نمایشگاه های مربوط به حرفه تان، حتما یک غرفه بگیرید.
  97. همراه سازمان های غیرانتفاعی، مانند موسسات حمایت از کودکان معلول، اسپانسر یک برنامه یا ضیافت شوید.
  98. در دبیرستان ها سخنرانی کنید و به دانشجویان درباره حرفه آینده شان توصیه کنید.
  99. خیابانی در منطقه جغرافیایی تان انتخاب و اعلام کنید که نظافت آن را سازمان یا شرکت شما برعهده می گیرد. رهگذران با دیدن نام و آرم شما، متوجه اقدام پسندیده تان خواهند شد.
  100. بخشی از وقت و پول خود را به سازمان های خیریه یا غیرانتفاعی اختصاص دهید و نتایج آن را در مطبوعات به چاپ برسانید.
  101. یک سی دی یا فیلم آموزشی درباره خدمات خود تهیه کنید.
  102. کتاب تالیف کنید.
  103. ایده های فروش
  104. روزنامه ها و نشریات تخصصی را برای به دست آوردن فرصت های تازه تجاری و آگاهی یافتن از عزل و نصب های شرکت ها بخوانید.
  105. شعارها و استراتژی های بازاریابی تان را به اطلاع وکیل، حسابدار، بانکدار، تعمیرکار و کانون تبلیغاتی تان برسانید و بدین ترتیب نیروی فروش خود را به رایگان گسترش دهید.
  106. ساعات فعالیت خود را افزایش دهید.
  107. حتی در ایام تعطیل گروهی را جهت ارائه خدمات به مشتریان اختصاص دهید.
  108. نمونه های محصولات خود را در دفترتان به نمایش بگذارید.
  109. به مشتریان سابق تلفن بزنید یا برایشان نامه بفرستید تا آنها را دوباره جذب کنید.
  110. از طریق اینترنت سفارش بگیرید.
  111. به مشتریان اینترنتی خود اطمینان دهید که سیستم امنیتی سایت شما قابل اعتماد است.
  112. از زمان پاسخگویی به سفارش ها بکاهید و روند سفارش مجدد را تسهیل کنید
موفقیت در کسب و کارهای کوچک

تعداد صفحات : 2

درباره ما
مبلمان اداری و منزل فیکا
به مبلمان اداری و منزل فیکا خوش آمدید .همکاران ما در این شرکت با تولید مبلمان با کیفیت محیطی زیبا و آرامبخش را برای شما فراهم می کنند
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    چت باکس




    captcha


    پیوندهای روزانه
  • آرشیو لینک ها
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 25
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 2
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 3
  • بازدید ماه : 76
  • بازدید سال : 76
  • بازدید کلی : 3510
  • کدهای اختصاصی