موفقیت در بازار کار
نكات حياتي براي كسب و مشاغل كوچك و مغازه ها
صد ايده براي بازاريابي موفق
موفقيت در فروشندگي خرده فروشي ها
هشت نكته مهم و حياتي براي مشاغل كوچك
مساله مهمي كه هر كسب و كاري با آن سروكار دارد ، معرفي خود به صورت مختصر و مفيد است.
اثربخشي يك معرفي خوب و جامع اعم از كتبی ، شفاهی ، ويدئويی ، يا ديجيتالی مي تواند به اندازه اولين ملاقات افراد با يكديگر مهم باشد و تصويری ماندگار در ذهن مخاطب ايجاد كند.
برقراري يك ارتباط خوب با مخاطب علاوه بر شرايط مساعد منبع ارسال، گيرنده، وسيله ارسال و محيط انتقال، به صراحت، روشني، وضوح، ترتيب، طبقه بندي و جامعيت خود پيام نيز بستگي دارد.
لازم به يادآوري نيست كه مطلب كنوني ناظر بر اين ويژگي اخير بوده كه براي مشاغل كوچك به معرفي كسب و كار و محصولات و شرحي در مورد مديران كفايت مي كند. هر كسب و كار بايد اين هشت نكته را آماده در دست داشته باشد و در هر نقطه تماس با مشتريان بالقوه، از آن ها جهت معرفي خود، استفاده كند. جاي تعجب است اگر در شرايطي كه مشتريان به اندازه كافي در مورد شما نمي دانند از آنان توقع داشته باشيد تا شما را انتخاب كنند پس همين امروز نسبت به تهيه اين مطالب در هر قالبي كه مناسب مي دانيد اقدام كنيد.
شرح مختصري از كسب و كار:
مردم اعم از مشتريان، تامين كنندگان، كاركنان، خبرنگاران و تمامي كساني كه ممكن است به نحوي بخواهند راجع به هويت شركت يا كسب و كار چيزي بدانند، بايد در كم ترين زمان بيش ترين اطلاعات را دريافت كنند، بنابراين چنين شرحي بايد داراي مطالبي با عناوين زير باشد:
تاريخ تاسيس كسب و كار.
محل دفتر مركزي و دفاتر يا نمايندگي ها.
نام و شرح مختصري از موسس و مديران ارشد و سوابق آن ها.
شماره تلفن ها و ديگر وسايل تماس.
بيانيه ماموريت مختصر.
معرفي محصولات : براي هر يك از محصولات يا خدمات خود بايد متني شامل موارد زير را آماده داشته باشيد:
كاري كه محصول انجام مي دهد.
ويژگي هاي متمايز و منحصر به فرد.
مقايسه با محصولات مشابه در بازار.
سطح كيفيت محصول.
تعهداتي كه براي عملكرد صحيح و سالم محصول وجود دارد ضمانت، خدمات، و…
قيمت
شرح حال مختصري از بنيانگذاران و مديران ارشد :
بايد شرح حال مختصر و مفيدي در مورد هر يك از بنيانگذاران و نيز اعضاي هيات مديره را آماده داشته باشيد. اين شرح حال يا بيوگرافي مي تواند موارد زير را شامل شود :
تحصيلات و دوره هاي غير آكادميك.
تجربيات مرتبط.
موفقيت ها و افتخارات.
فعاليت هاي گروهي و ويژگي هاي كارهاي گروهي انجام شده.
بيانيه ماموريت :
يك بيانيه ماموريت مي تواند در كاركنان ايجاد انگيزه كند و آنان را در مورد فعاليت و اهداف مجموعه راهنمايي كند. اين بيانيه زمينه اصلي فعاليت و چشم اندازهاي آتي را اعلام مي كند و به اين ترتيب مي تواند شرايط بروز ظهور خلاقيت ها و ايده هاي جديد را در كاركنان فراهم آورد. شما حتي مي توانيد اين بيانيه ماموريت را به سرمايه گذاري بالقوه، وام دهندگان و يا رسانه ها اعلام كنيد و به اين وسيله منشور شغلي خود را به ديگران ابراز و آنان را به وضوح در مورد فعاليت خود آگاه كنيد.
تاريخچه كسب و كار : علاوه بر «شرح مختصري از كسب و كار» (موضوع بند يك) كه اصولافهرستي از واقعيت ها را در مورد شغلشان بازگو مي كند، اكنون بايد در يك پاراگراف امكانات و شرايط را در بدو تاسيس و راه اندازي، همچنين اشاره هاي مختصري به مسير رشد طي شده و توانايي هاي فعلي ارايه كنيد.
فهرستی از مشتريان سرشناس و طرف هاي مهم كاری: ارايه فهرستي از مشتريان، طرف هاي كاري در زنجيره تامين و يا زنجيره توزيع كه براي عموم شناخته شده هستند نظير شركت ها، موسسات و برندهاي معتبر مي تواند براي مشتريان بالقوه و نيز جذب سرمايه گذار مفيد واقع شود.
مشاهده پست مشابه : Clean Master 5.12.2 پاکسازی کامل گوشی اندروید
نکاتی درباره دکوراسیون منزل
به وبلاگ خود خوش امدید